سلام 62

سلام 

یک موضوعی وقتی توی رسانه ها میشنوم یا میبینم واقعا رنج میبرم چرا مردم کورکورانه یک مطلبی هی تکرار میکنند . گفته میشه  مسئولین اختلافاتشونو توی خودشون حل کنند به میان مردم نبرند . خود مسئولین هم همینو میخواند چرا مردم هی میاند توی رسانه ها این جمله رو احمقانه تکرار میکنند . اگر همین یک ذره اختلافات که بین مردم درز میکنه هم که نباشه هیچ کس نمیفهمه واقعا داخلشون چه خبره دارند چکار میکنند . اصلا کی میدونست یک اقای صادق لاریجانی هم داریم یا اقای احمدی نجات یک برادر داره که داره ... یا در دولت شرکتهای دولتی سهام کارخانه جات به عنوان اصل 44 رد بدل میشه  تا یا کسانی ساکت کنند حق سکوت بدن  یا در پشت پرده میلیارد ها دلار یا تومان به جیب بزنند . مسئولین همینو میخواند که اگر اختلافی پیش میاد بی سرو صدا حل فصل کنند بره کسی نفهمه . چرا مردم نمیفهمند میگند اختلافات نیارید بین مردم . شاید همین اندک حرفها خبرا باعث بشه کمی خجالت بکشند شاید . سالها قبل اهنگهای فرهاد گوش میکردم دلنشین قشنگ بود و مدتی بود گوش نکرده بودم اما چند وقتی هست دوباره اسمش زیاد گفته میشه و وقتی گوش میکنم حس حال دیگهای داره و خیلی دلنشین تر شده اگر زنده بود حتما الان اهنگ ترانه های خیلی قشنگ تری داشت .  روحش شاد ، یادش گرامی . ادرس  میگذارم وقت زمانی پیدا کردید و خلوتی بود اهنگهاشو گوش کنید مطمئنم لذت خواهید برید .  

ادامه مطلب ...

سلام 61

سلام 

کتابی میخواندم به مطلب خیلی مهم و خوبی برخورد کردم در مورد فلسفه سجده و چرا دو سجده در نماز  انجام میدهیم و به چه معنایی است  .

  حضرت علی میفرمایند: در سجده اول  وقتی به سجده میروی یعنی این که از خاکم , سر برداشتن یعنی به دنیا اوردی مرا و زندگی دنیایی است . سجده دوم  یعنی میمیرم و از دنیا میروم و رمز مردن و به خاک خفتن است , و وقتی سر  از سجده برمیداری  یعنی دوباره از خاک بیرون میایم  و  رمز محشور شدن است , (بحار, ج 82, ص 139) و این مضمون این آیه است که : شما را از خاک آفریدیم و به خاک بر می گردانیم و بار دیگر از خاک , بیرونتان می آوریم ( سوره طه آیه 55. سجده نشان عبودیت است .

خیلی برای خودم متاسف شدم که نماز میخوانم اما متوجه نیستم که دارم چکار میکنم با کی حرف میزنم چرا این حرکات انجام میدم کی باید بفهمم چرا نباید بدونم و چرا تا الان نمیدوانستم البته همیشه سعی میکنم در نماز به معانی توجه کنم اما کافی نیست  . به این اعتقاد دارم که خداوند به نماز من احتیاجی نداره من احتیاج دارم اما چرا نرفتم مطالعه کنم بپرسم که فلسفه و حقایق این کارها چیه . تصمیم گرفتم که در این زمینه مطالعه کنم و کتابی تهیه کنم و درک بینشم در این زمینه بیشتر بشه هر جمله هر حرف هر حرکت در نماز یک معنی ظاهری داره و یک معنی باطنی که متاسفانه به جنبه های باطنی اون اصلا توجه نکرده بودم . اگر کتابی در این زمینه که خلاصه مفید باشه میدونند اسمشو بفرمایند تا مطالعه کنم .

سلام 60

سلام

دیشب ساعت 3 یا شایدم 4 بود یک خوابی دیدم خنده دار بود  خیلی توی خواب خندیدم و از خواب هم بیدار شدم میخندیدم . یک کمی میخندیدم تا خوابم برد . کلا شب مفرحی بود . من خواب کم میبینم گه گاه ، اما  دیشب خواب دیدم و توی ذهنم موند از خواب به حالت خنده از خواب پریدم . جبران دیروز شد از صبح که امدم دفترم تا عصری گوشی تلفن از گوشم جدا نشده عصری رفتم خونه قید همه کارهارو زدم فقط خوابیدم حدود یک ساعتی خوابیدم تا سرحال شدم روز خیلی خسته کننده ای داشتم .مطلب جالبی در روزنامه خواندم ( شما چه شخصیتی دارید ) جالب بود . واقعا تا الان منصفانه بر مبنای حقیقت  و به دور از جانب داری با خودمون فکر کردیم یا عامیانه دو دو تا کردیم ببینیم ما چه شخصیتی داریم . بعضی وقتها ایراداتی به ما میگرند که ما اون ایرادات یا خوی خصلتها رو نمیپذیریم و برای خودمون دلایلی میاریم و به قول معروف کلاه شرعی سر  خودمون میگذاریم . اما الان با خودمون و برای خودمون فکر کنیم و خودمونو انالیز کنیم بینیم به چه نتیجه ای میرسیم و بر اساس همین نتیجه روی نقطه ضعفها و ایرادات اخلاقی شخصیتی خودمون کار کنیم چه اونهای که پنهان هست خودمون میبنیم میدونیم  و چه اونهای که احیانا دیگران به ما گفتند .  

سلام 59

سلام 

خیلی برام ناراحت کننده هست که یک مرد 50 ساله خیلی باشخصیت و رفتار  متعادل بیاد جلوم گریه کنه و بگه چند ماه نتونستم برای خونم گوشت بگیرم من توان پرداخت جریمه کاریوندارم . روز عید میلاد پیامبر  بابت  اشتباه فردی  یکی از کارکنان اینقدر عصابی شده بود که نزدیکیهای ظهر قلبم درد گرفته بود . موردی که چند صد بار تذکر داده بودم و باز هم اشتباه شده بود خسارت سنگین زده بودن و بعد از چند ساعت رد یابی پیگیری فرد قصور کننده پیدا شد اما فقط گریه تحویل من میده . نمیدونم چی بگم با خودم فکرمیکنم این که سر کاره نتونسته چند ماه خونش گوشت ببره وای به حال بقیه مردمی که شاید اشتغال درامد درستی نداشته باشند . دیروز با یکی دوستان صحبت میکردم گفتم کشوری که این همه منابع داره نفت گاز معادن طبیعت اب زمین نیروی انسانی نیروی نخبه چرا باید وضعیت اینطوری باشه . کشاورزی نابود شده افراد نخبه فراری همه در حال مهاجرت اقتصاد نابود صنعت نابود تا کی باید این وضعیت باشه ......... به دوستان میگم وقتی خود دولت میگه  برای دور دوم طرح هدفمندی باید یارانه نقدی مردم 5 برابر بشه هزینه های مردم چه خواهد شد .  چند وقته تصمیم گرفتم تفسیر قران شروع به خواندن کنم تا الان چندین بار قران به صورت کامل خواندم اما با معنی و تفسیر و شان نزول ایات نبوده با این که وقت خیلی کم دارم اما تصمیم گرفت روزی دو یا حداقل یک صحفه تفسیر قران بخونم . مطمئنم که دیدگاهم در مورد قران و حوادث جریانات تاریخ اسلام و سایر جنبه های معنوی قران عوض خواهد شد .

سلام 58

سلام

روز پنچ شنبه مدیر پشتیبانی گفت که فردا که جمعه باشه بارگیری خیلی زیاد هست سنگینه و هماهنگ شده پرسنل این واحد صبح زود تر ساعت 7 بیاند سر کار که من هم موافقت کردم خوشحال شدم گفتم خوب الهی شکر داره وضعیت کارو بازار روبراه میشه معلومه خیلی بارگیری دارند که میخواهند زودتر بیاند . روز جمعه ساعت 1.30  ظهر بود از مدیر پشتیبانی پرسیدم کارها چطور بارگیریها کی تمام میشه گفت 1 ساعت دیگه . جا خوردم گفتم چی شد روزهای دیگه که ساعت 8 شروع میکردید بارگیری هم خوب نبود حداقل ساعت 5 یا 6 طول میکشید چطور امروز که بارگیری سنگینه ساعت 2 تمام میشه گفت خوب زود زدن دیگه هوا سرد هم هست  خیلی سریع کار کردن گفتم حتما بارگیری کم بوده مگه میشه گفت نه اتقاقا امروز خیلی زیاد هم هست از تعداد ماشینها معلومه دیدم درسته گفتم یک چیزی نمیخونه جریان درست نیست .  مدیر فروش خواستم جریان پرسیدم گفت جریان سر فوتبال هست مسابقه تیم قرمز ابی . از صبح پرسنل این قسمت با سرعت خیلی زیاد به قصد کشت سریع بارگیری کردن زودتر تمام بشه برند به فوتبال برسند . گفتم پس بگو جریان چیه صبح زود بیام بارگیری زیاده و بعدم سریع زدیم  تمام بشه هوا سرده بهانه بود . هیچ وقت از این فوتبال خوشم نیامده و کسانی که میبینم خیلی التهاب این بازی دارند خودشونو خار خفیف میکنند  بدم میامده . واقعا انسان باید این قدر جاهل نادان باشه که ملعبه این جور چیزها قرار بگیره . از قصد این قدر حواشی برای این بازی درست میکنند و توی رسانه ها اب رنگ میدن داغش میکنند تا بلکه چند روزی مردم سرگرم باشند حواسشون پرت بشه . چند ده  میلیارد تومان خرج این دو باشگاه میکنند و به چند تا بازیکن با اخلاق بی اخلاق میدن که بیاند وسط میدان لباس رنگی بپوشند بد ترین حرفها رفتارها نشون بدن و یک عده خوششون بیاد یا بدشون بیاد .چرا هزینه های این دو باشگاه رو دولت میده چرا همین طرفدارها نمیدن چرا برای دیدن این بازی در شبکه های خصوصی نمیگذارند تا برای دیدنش هزینه بدن . وقتی این کارو بکنند اون وقت معلوم میشه چند نفر ابی یا قرمز دو اتیشه پیدا میشه . البته جسارت به دوستاران فوتبال نمیکنم به کسانی که بدون حاشیه بی تعصب باز یهای فوتبال میبینند دنبال میکنند .بخاطر دورغی که گفتند تصمیم گرفتم زمان بارگیری هر ماشین مثل روز جمعه قرار بدیم وقتی میشه توی این زمانها کار کرد بارگیری کرد چرا باید روزهای دیگه این قدر طول بکشه فرصت خوبی شد . زمان خوبی زدن همینو ملاک قرار میدم . همیشه من میگفتم زمان بارگیریها زیاده اما استدلال میاوردن و زمان بارگیری تخلیه رو توجیه میکردن  پس حق با من بود .حداقلش این بازی این حسن داشته تا دوستاران این دو تیم خودشو نو خوب نشون بدن .