سلام 177

سلام

تحریمها تمام شد ، به طبع همه منتظر هستند شکوفایی اقتصادی صنعتی اجتماعی فضایی توی دستاشون حس کنند . البته مسولین کشور ما درساشونو خوندن دیکته هاشونو نوشتن به قول معروف دست پیش گرفتن که پس نیفتند قبل از اجرایی شدن برجام میگفتند که اگر تحریمها رو بردارند انتظار شق القمر نداشته باشید هیچی تعقیر نخواهد کرد تا بیاد اقتصاد  وچرخ ممکلت تکون بخوره باید خیلی صبر کنید . به نظر من تا این حضرات این نظر عقیده این روش مملکت داری دارند هیچ چیز تعقیر نخواهد کرد به قول اون طنز پرداز که بعد از انقلاب همیشه در زمان حساس هستیم ، کی این زمان شرایط حساس تمام میشه الله اعلم . 


شخصی ماست خورده بود قدری به ریشش چکیده . یکی از او پرسید که چه خورده ای ،

 گفت کبوتر بچه .

گفت راست میگویی که فضله اش بر در برج پیداست .

                                                                                                                                                                                                                                            عبیدزاکانی


  

ادامه مطلب ...

سلام 176

سلام

امروز یه رفتار جالبی دیدم که هنوز دارم روش فکر میکنم .

امروز مراسم هفت پدر دوستمان بود . دوستان زیادی از شهرهای اطراف امده بود و سرم من هم خیلی شلوغ بود با دوستان بودم  . یکی از اون نفرات بنیان گذار سبک کاراته ای که کار میکردم بود . ایشون ادم با اسم رسم با شخصیت دنیا دیده ای هست . من ندیدم نماز بخونه یا اعتقادات خاصی به مذهب داشته باشه و اگر هم داشته باشه هیچ وقت ابراز نکرده . امروز ظهر که امدن لطف کردن پیش من بودن  بعدظهر رفتیم مسجد وقتی قران اوردن در مسجد پرسید این قران با  ترجمه هست یا نه و جزوه که ترجمه فارسی قران داشت گرفت . من فکر کردم اصلا قران نمی خونه یا اصلا نگیره بخونه  اما قران گرفت و فکر میکنم فقط ترجمه قران خوند یا اگر عربی خونده ترجمه فارسی هم توجه کرد. اکثرا عادت کردیم قران میخونیم بدون این که توجه کنیم ترجمش چی قست  ، چی میخونیم . فکر میکنم کار ایشون بهتر باشه  که اگر فقط  ترجمه قران میخونه و میفهمه که خدا تو این کتاب چی گفته . چندین بار قصد کردم که این همه قران میخونم یک با هم قصد کنم قران با ترجمش به صورت کامل بخونم . البته هر وقت فرصتش بوده به ترجمش هم توجه میکردم اما هیچ وقت کل قران به صورت کامل نخوندم.



سلام 175

سلام

روز چهار شنبه عصر با یکی از دوستان نزدیک مشغول کاری بودیم بهش زنگ زدن حال پدرت خوب نیست بیا بیمارستان ، وقتی رسیدیم چند لحظه ای بود پدرش از دنیا رفته بود . باورش براش سخت بود بالای سر پدرش گفتن کاری نمیشه کرد تمام کرده . روز چهار شنبه  ، پنچ شنبه  با ایشون بودم . وقتی در غسال خانه بودیم همش فکر میکردم یک روز هم من .ایا اماده ای . ایا اماده ایم .


خطیبی را گفتند :

مسمانی چیست ؟

گفت : من مردی خطیبم ، مرا با مسلمانی چکار .

عبید زاکانی 


  ادامه مطلب ...

سلام 174

سلام

این مطلب برام فرستادن خوندم ، خیلی فکرمو مشغول کرد .


خداوندا....!!

به مذهبی ها بفهمان که 

مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید

پس از مرگ به هیچ کار نخواهد امد .

خدایا ...!!

صدای افکار بعضی از آدمها یت را خاموش کن ، تا صدای تو را هم بشنوند .

آن قدر غرق در قضاوت هستند که فراموش کرده اند 

قاضی تویی......


( دکتر شریعتی )


البته خیلی باب شده که مطلبی را از قول اشخاص منتشر میکنند . این جمله اگر از شریعتی باشد یا نباشد .جمله قابل تاملیه . 

از دوست عزیزم بایت اشتباهی هم که پیش امد همین جا  بازهم عرض خواهی میکنم . اشتباهی سهوی بوده .خواهش میکنم بنده رو ببخشید .



سلام 173

سلام

الحمد الله امسال اوضاع بارندگی خوب بوده . اما در منطقه ما برف انچنانی نیامده فقط کمی برف ابکی میباره و سریع تمام میشه و باز هم خوبه . انفولانزا هم که بیداد میکنه . من هم مبتلا شدم اما الحمد الله  روبراه شدم  یک هفته ای هم باز درگیرش بودم. و متاسفانه در بعضی استانها از نوع شدید و واگیر دارش مردم خیلی ازار داده . اوضاع کار هم خوبه اما رکود شدیدی توی بازار هست  خرید فروش رونقی نداره و به قول دوستان منتظر شب عید هستیم که جنب جوشی ایجاد بشه .


  ادامه مطلب ...