سلام 50

سلام

دیروز جلسه با مدیران بازرگانی داشتیم . یکی از مطلبی که در موردش صحبت شد . عدم صداقت در معاملات هست . به راحتی در معاملات و خرید و فروشها دروغ میگند . همین یک عاملی هست که باعث میشه عدم اطمینان در خرید فروشها پیش بیاد . این موضوعیه  که میشه در کوچه بازار خودمون هم دید اکثرا وقتی برای خرید میریم هیچ گونه اعتمادی به گفته های فروشنده نداریم چه از نظر نوع جنس و چه قیمت . دیگه بازاری صادق کمتر میشه پیدا کرد . دو هفته قبل برای همشیره مکرمه سماور و قوری خریدم چند روز قبل پرسید چند خریدید ، گفتم به چه قیمتی خریدم . تو بازار که رفته بود گفت 42 هزار تومان گرون داده و جاهای دیگه ارزان تر بود در صورتی که همون فروشنده اینقدر قسم ایه خورد که همش روی این جنس 7 هزار تومان سود بردم . برنامه بفرمایید شما که از شبکه منوتو پخش میشه این هفته خیلی جالب شده یکی از شرکت کننده ها که سنش هم بالا هست خیلی خیلی سرزنده بشاشه خیلی سفارش میکنند که این هفته رو ببینم  این هفته جسته گریخته نگاه کردم این برنامه رو البته بخش های از برنامه رو  دفعه قبل یادمه که شرکت کرده بود توی برنامه نوازنده اورده بودن و ویلون میزدن و این بنده خدا اشک ریخت گریه کرد و گفت یاد پدرم افتادم . از کسایی که یاد پدرشون میکنند و همیشه حرمت نگه میدارند خیلی خوشم میاد و ادم با مرامی به نظر میرسه . و امشب میگند حتما ببینم  وقت کنم یادم نره امشب حتما ببینم این همه سفارش میکنند 

سلام 49

سلام 

دو سه شب قبل شبکه مستند داشت فیلم لاله لادن نشون میداد . همون دو نفری که  از ناحیه سر به هم چسبیده بودن . قبلا یادم بود و به مرور زمان ذهنم رفته بودن و البته  اون موقعها فیلمی از اونها  هم نشون نداده بودن وقتی نگاه کردم خیلی ناراحت شدم چقدر سخت بوده زندگی برای این دو نفر واقعا یک لحظه تامل کنیم میبنیم که سخت و مشکل برای یک لحظه هست ، وحشتناک بود . حتما هم تا حدودی با زندگی اونها اشنا هستید که اخرش چی شد . این فیلم از زندگی روزمره گی اونها و کمی از صحبتها و دل دلهاشون بود . بخاطر این نعمت سلامتی واقعا باید خدا رو شکر کرد و قدر بدونیم . وقتی که این فیلم نگاه میکرم  یاد  کتابی افتادم که قبلا خوانده بودم که از این نوع انسانها تعدادی بودن که بعض از اونها رو در سالها قبل در سیرکها نشون میدادن و عکس و کمی از زندگیشون هم توضیح داده بودن . این نوع  انسانهای به هم چسبیده زندگیها خیلی سختی داشتند و در نهایت با مرگ یکی از اونها دیگری هم محکوم به مرگ بودن.  

سلام 48

سلام 

چند وقتی هست خواهر مکرمه اصرار داره که برم موسسش و زبان انگلیس کار کنم . میگه یک بار بیا سر کلاس بعد خودت میفهمی چقدر تبحر داری فکر میکنی که چیزی میدونی .  اما نه وقتشو دارم و نه حوصلشو . وقتی مساقرتی می رفتم میگفتم برگردم حتما بیشتر کار میکنم روی زبان اما بعدش سست میشدم وقت نمیکردم . خیلی ضعیف شدم و واقعا اگر برم کلاس تا مدتی باید سکوت کنم و بیشتر گوش کنم . خیلی از دوستان همکارن بخصوص هم دانشگاهیها دارند میرند البته  خیلی هم ضعیف هستند حتما وقتی تخصصی بشه من هم ضعیف هستم . گه گاه کتابی دست میگم شروع به مطالعه کار کردن میکنم کاری پیش میاد ماموریتی میرم یا چند روز وقفه می افته یادم میره  ادامه بدم  . کلا اصل مطلب سختیش و کم همتی هست . حافظه من خیلی خوبه شاید بشه گفت فوق العاده البته توی مباحث این چنینی نه حوصله ندارم اما توی مسائل کاری مثل این که توی ذهنم هک میشه . با خودم میگم اگر روزی فقط 20 دقیقه روی این موضوع وقت بگذارم یعد از مدتی پیشرفتهای حاصل شده . الان که فعلا درگیرم و ذهنم خیلی مشغول که همون 20 دقیقه هم نمیتونم. دو سال پیش که بحث صادرات داشتیم  و خیلی با این موضوع سرو کار داشتم  خیلی سعی میکردم زیاد در گیرش نشم و بیشتر از مترجم در مکالمات محاورات جلسات استفاده میکردم البته بد نبود میفهمیدم و تا حدودی صحبت میکردم اما ضعیف بودم خیلی تاسف میخورم که اون موقع میشد بیشتر کار کرد . اما بهترین کار همون 20 دقیقه کار کردن روزانه هست که ان شالله باید وقت بگذارم .

سلام 47

سلام 

الحمد الله بارندگی خوبی شده و ادامه داره هوا خیلی عالی هم هست . تهران و چند شهر دیگه الودگی هوا بیداد میکنه و امروز هم اونجا داره بارون میاد . چه معضلی شده این الودگی هوا برای شهر ها . این هم اثرات اقتصاد خوبه گلی به جمال مسئولین برند از این هوا استفاده کنند هر چند مطمئنم اکثرا هوا ساز یا تصویه هوا دارند و فقط این مردم هستند که دارند خفه میشند وقتی تجمیع جمعیت میشه در شهرهای بزرگ که 80 در صد اون به خاطر کار و اشتغال هست معلومه شرایط میشه اینطوری . دو روزه درگیری شدیدی شده بین کارخانجات تولید لبنیات با واحد های دامداری . قیمت خرید شیر کاهش پیدا و  بعضی دامداریها قبول نمیکنند . خدا کنه  سر و کارتون با کسی که نفهمه و بدتر از اون کسی که خودشو  به نفهمی میزنه نیفته . هر چی با سند مدرک استدال بهشون ثابت میکنم که به این دلایل کاهش قیمت هست نمیفهمند و باز بر میگردیم به سر خونه اول . این چند  ماه که روز به روز افزایش داشته قبول دارند اما این شرایطشو نمیپذیرند  . شرمنده هستم اما مجبورم بگم که حداقل یک کمی عقده دلم خالی بشه با بعضی افرادی که با گاو سر کار داشته باشه بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت قطعا از این حیوان تاثیر میگیره . این برای همه نیست اما بعضیا همینطوری هستند . واقعا از بس توضیح دادم این دو سه روزه و قبول نمیکنند  دهنم خشگ میشه . با تمام اینها لعنت بر مسببینش .

سلام46

سلام 

امروز ساعت 10 که میامدم طرف کارخونه هوای خیلی عالی بود افتابی تمیز  ،خیلی خیلی هوس کردم میشد میرفتم پیاده روی یک کمی کوه بیابون پیاده روی کنم به چند تا از دوستان تلفن بزنم بزنیم بیرون خیلی وقت هست که وقت نشده برم . پیاده روی توی بیابون حاشیه کوه خیلی دوست دارم از کوه نوردی بیشتر دوست دارم . ان شالله برف بیاید حتما حتما میرم بهترین فصلها توی بهار زمستان هست برای پیاده روی در بیرون از شهر .  الان فقط میشه فکرشو کرد تصمیم گرفت موقعش که برسه وقتش پیدا نمیشه برم . این هفته ، هفته خیلی خوبی بود دو روز اول هفته که تعطیل بود و کلا 5 روز کاری بود هر چند که من همه روز این هفته  مثل همیشه تعطیلات سر کار رفتم اما تعطیل میشه خوبه حداقلش صبح ها بیشتر میتونم استراحت کنم و سرم هم خلوت تره .