سلام 43

سلام 

دیروز از صدا سیما امده بودن برای فیلم برداری از 3 تا از دستگاه ها . اول بار گفتم نه نمیشه مقدور نیست . اصرار کردن گفتم توضیح بدید برای چی هست . میگفتند که از مرکز صدا و سیما اردبیل فشار اوردن  که برید فلان کارخانه چند تا از دستگاهای یکی از کارخانه های  اردبیل  داره در کارخانه اون منطقه کار میکنه و جدیدا این کارخانه بومی سازی شده و برای تبلیغات در شبکه 1 پخش بشه خندم گرفت گفتم امکان نداره اولا تمام قطعاتش وارداتی و نمیتونند تولید کنند و دوما اگر منظورشون فقط بستن نصب هست  این که بومی سازی نیست شایدم منظورشون این بوده نیروی داخلی یاد گرفته نصب کنه . توی دفترم که بودن در حین کار مدیر صدا سیما گفت چند ماه قبل رفتیم برای فیلم برداری خبری  یک شرکت خودروسازی جهت افتتاح خط تولید ش در اونجا گفته شد که 80 در صد  قطعات خارجی و 20 درصد  کار در این اینجا  انجام میشه . پرسیدم از مدیر عامل اونجا که 20 درصد کا ر در ایران بازم خیلی خوبه این 20 درصد چی هست گفت باد ماشین اب روغن لاستیک . واقعا همه چیز چقدر برای ما بی ارزشه. ببخشید همین فس باد هم ارزش داره و ما به راحتی از کنارش میگذریم . گفتم این 3 تا دستگاه که 7 سال قبل خریداری شده و همش خارجیه و ربطی به اونها نداره میگه به کجا وصله نمیدونم تکلیف شده باید حتما گزارش بفرستم . هر چی اصرار کرد که 1 دقیقه صحبت کن تا روی فیلم بگذارم و توضیح بده در مورد این دستگاه ها  گفتم امکان نداره دروغ نمیگم . این دستگاه خارجی هست بومی نشه و اونها هم نساختن چرا باید دروغ بگم اگر میدونستم نمیگذاشتم فیلم هم بگیرید  .

سلام 42

سلام 

این هم از پایان سریال دزد پلیس . دقیقا من نفهمیدم که چی شد یا قراره چی بشه خیلی خیلی گنگ نامفهوم تمامش کردن. به نظر من این پایان خوبی برای یک سریال طنز نبود و قسمتهای اخرش ازجنبه فکاهی طنز افتاد . اما بازم توی این وا نفسا بد نبود . در جایی خواندم در مورد این سریال که نوشته بود ( سریالی که احتیاج به زوری خنداندن ببیننده نداره ) در کل خوب بود هر چند که از اواسط سریال من شروع به دیدن کردم و قسمت اخرش خیلی بی مزه و یک جور سر هم بندی بود  . دو روز این جا بارون حسابی امد بسیار عالی بود . الحمد الله برکات نازل شد هر چند در بعضی از مناطق متاسفانه خسارتی زد و بعضی از هم وطنان دچار مشکلاتی شدن . کلا کشورمون نه برنامه ریزی برای خشگسالی داره و نه برای بارندگی . بارندگی نشه یک جور ، بشه یک جور دیگه مردم توی مشکلات دردسر می افتند. خدا وکیلی کی میخواند مملکتو درست کنند کی میخواند ادم درست حسابی مسئول کارها کنند . وقتی اخبار گوش میکنیم بخصوص اخبار 20.30 شبکه دو کلا کلا فقط ضعف عیب مشکلات کم کاری و کلایه های مردم هست یک نکته مثبت نمیگند و اصلا وجود نداره  که بخواهند بگند . اما  برعکسش اخبار شبکه 1 ،  فقط ایران در تمام دنیا مدینه فاضله هست و هر لحظه و  آن به آن ایران در حال شکوفایی پیشرفت توسعه قرار داره  . وقتی در برنامه ها و یا دوستان میشنویم کشورهای دیگه که یک دهم و بلکه بیشتر  مانند  کشور ما منابع درامد های  رو ندارند اما از فرهنگ یا امکانات یا صنعت اشتغال ده برابر و بلکه بیشتر از ما جلوتر پیشرفته تر هستند . واقعا جای تاسف نداره .

سلام 41

سلام 

 وقتهای که  دارم رانندگی میکنم کسی بیاد پشت سرم بوق بزنه یا چراغ بزنه برو کنار اصلا توجهی نمیکنم و کار خودمو میکنم . توی خیابون اصلی وقتی دارم با 50 تا میرم که خودش زیاد هست هی از پشت سرکسی بوق بزنه یا چراغ بزنه اصلا توجهی نمیکنم . یا جلوی من چند تا ماشین هست و من هم پشت سرشون دارم میرم کسی میرسه هی بوق چراغ  توجهی نمیکنم و چند باری هم رفتم بغل اومده جلوم من شروع کردم به بوق زدن چراغ زدن و عاصیش کردم . وقتی جلوی من بسته هست خوب کی چی  هی بوق چراغ همه برند کنار که میخوای رد بشی . متاسفانه توی رانندگی خیلی خیلی کم گذشت  بی حوصله هستم  .خیلی به شدت عصبانی میشم وقتی توی صف ماشین هستم و دارم رانندگی میکنم کسی بیاد بخواد زرنگی کنه جلو بزنه خارج از صف .  توی رانندگی تا تونستم حقوق دیگران رعایت کردم تا الان فکر میکنم فقط یک بار جریمه شدم . توی جاده خیلی سریع میرم اما برای دیگران خطر ایجاد نمیکنم . همیشه  به خودم قول میدم دیگه تند نرم اما تا میفتم توی جاده کمتر 150 نمیرم و کار اشتباهی هم هست اما عادت شده توی شهر خیلی نظم انضباط رعایت میکنم و کسانی بد رانندگی میکنند هم راه نمیدم . یک بار در حین رانندگی یک ماشینی ویراژ میداد خیلی خیلی بد رانندگی میکرد توی میدان افتاد بغل من دیدم مثل دیوانه ها میخاد بکوبه به ماشینم با همه اینجوری میکرد ماشینو نگه داشتم رفتم پایین گفتم چته گفت دوست دارم خسارتش میدم حرفیه . خوب چی بهش بگم از بد شانسی طرف هم توی میدان شلوغ رسید به من اونجا که نمیشد چیزی گفت یا یک باره دیگه دو ماه قبل در حین رانندگی یک ماشینی با سرعت خیلی زیادی جلوی من از سمت مخالف یک چپ راست کشید فرار کرد دو نفر دیگه هم توی ماشینم بودن که با اطمینان گفتند طرف مریض هست اما مریض نبود 3 تا پسر بودن و فرار کردن قصد اذیت داشتند . راستش دوست ندارم اینو بگم و شخصیتا هم اینطوری نیستم اما اگر زمانی با  کسی به خاطر بد رانندگی کردن  درگیری فیزیکی پیدا کنم  درس بدی بهش میدم که برای همه عمرش یادش بمونه . خیلی وقتها خودم کنترل کردم این اتفاق نیفته اما اگر از دستم در بره مطمئنم تلافی نو کهنه سرش درمیارم .

سلام 40

سلام 

سریال دزد پلیس داره خیلی جالب میشه بخصوص داود ز من فکر میکنم طنز توی وجودش هست چند تا نقشی هم که قبلا بازی کرده هم قشنگ بازی کرده . توی این چند ساله همچین سریالی نساخته بودن . اخر فیلم اهنگ پایانیش خیلی دوست دارم اهنگشو با قره نی میزنند با این ساز خیلی سال پیش کار کردم مدتی تمرین میکردم بعد ها خیلی تاسف خوردم چرا ادامه ندادم . یک دوره کلاس موسیقی میرفتم یک مجتمع موسیقی بود متاسفانه اشتباه کردم چند تا از دوستانم بردم که این باعث شد یکی کمی جنبه شوخی خنده بگیره درست تمرین نکنم و بعدش چند تا ساز با هم کار میکردم هم قره نی هم ترونپت هر دو تا ساز ، ساز کلاسیک خیلی قشنگی هست ای کاشک همون  دو تا ساز کار کرده بودم هر جا صدای قره نی میشنوم میایستم گوش میدم توی این فیلم اهنگ هم قشنگ میزنه ترونپت صدای خیلی خوبی داره فقط مشکل اول کاره که بتونی صدای ساز یاد بگیری در بیاری بعد از اون با کمی تمرین میتونی راحت بزنی توی ارتش هم استفاده میشه البته ازادی عمل برای زدن هر نتی هر موسیقی نداره . توی برنامه ها خیلی با صحنه ها و تصاویر پاییز قطعاتی از این ساز میزنند . وقتی موسیقی میشنوم خیلی لذت میبرم چون میفهمم داره با چه سازی یا توی چه دستگاهی میزنه و برای من خیلی دلنشین لذت بخشه .  

سلام 39

سلام 

 سریالی به نام دزد پلیس که از شبکه 3 ساعت 9 پخش میشه خیلی جالبه خیلی طنز و خنده داره بخصوص داود ز . هر وقت ، وقت کنم یادم باشه نگاه میکنم میخندم خیلی قشنگه . دوستانی که به این نوع سریالها علاقه دارند ببنید . بعضی سریالها دست به هر حربه ای میزنند تا ببنده رو بخندونند یا خیلی حرفها حرکات تکراری و یا افراد خیلی تکراری استفاده میکنند اما این سریال اینطوری نیست به نظرم خیلی طبیعی بازی میکنند ارزش دیدنشو داره . امروز با مدیران یکی از دفاتر پخش جلسه داشتیم و بعدش به کارهای روز مره میرسیدم ایشون هم در دفترم حضور داشت وقتی داشت میرفت گفت شما خیلی راحت نه میگید خیلی راحت ، برای من خیلی  سخته نمیتونم اینطوری باشه . بعدش دیدم راست میگه شاید در طول روز 100 بار کلمه نه و یا با این مظامین استفاده کنم و فقط 2 یا 3 بار  کلمه بله و یا میشه امکانش هست با این مظامین استفاده میکنم . دقیقا چندین بار مادر م به من چندین سال قبل میگفت شما کلمه نه بلد هستید چرا نمیگی چرا هر چی هر کی میگه یا میخواد میگید بله انجام میدید کلمه ای به نام نه هم هست . امروز بهش میخوام بگم الان دقیقا چند سالی هست که فقط دارم از این کلمه نه استفاده میکنم خیلی هم زیاد استفاده میکنم و برای من هم مهم نیست که طرف ناراحت میشه یا نمیشه فرقی نمیکنه نه نه هست .  خیلی قبلا وقتی نوجوان بودم دوستانم میامدن دنبالم یا تلفن میزدن که کاری بکنیم یا جایی بریم سریع اماده میشدم میرفتم بله میگفتم و مادرم می پرسید کجا میگفتم نمیشه که بگم نه میشه ، باید برم ناراحت میشند من خودم اصلا اصلا دوست ندارم برم و یک سریال هم بازی میگردم که اینها مزاحمند اینها میگند بیا من خودم دوست ندارم برم این جور حرفها ( البته همش بهانه بود ) و اون مواقع بود که مادرم میگفت کلمه نه هم به کار ببر فردا روز توی همه کارهات زندگیت محل کارت عادت میکنی همش بله بگی. البته اوایل کارم هم همینطوری بود و واقعا خیلی سخت بود خیلی وقتها مشکلاتی هم پیش میامد اما دیگه خیلی وقته دیگه فقط نه ، نمیشه ، امکان نداره .