سلام 149

سلام 

به قول همکارا این روزا همه توی محل کارشون در حال کادو عید سررسید رد بدل کردن تعریف از برنامه های خریدشون هستند و ما در حال بحث دعوا بدبیرا شنیدن هستیم . وقتی هم گفتم ان شاالله از سوم کادر واحد مدیریت و اداری مالی باید مثل واحد تولیدی و فروش بیاند سر کار بد جور روی اعصابشون اسکی بازی شد .  این دو هفته فقط در حال ماموریت بودم توی دفاتر میرفتم تا بتونم وجوهات جمع کنم . دو جا هم صحبت کردم و به نتجه رسیدیم و قرار شده تا 20 فروردین تصمیم بگیرم که ایا میتونم همکاری کنم یا نه از نظر مالی و شرایط کار با این جا که هستم اصلا قابل مقایسه نیست و همش فکر میکنم چرا این سالها دریافتی من اینقدر کم بوده . فقط تهران رفتن برام یک کمی سخته اما ان شاالله هر چی خیر صلاح هست همون بشه .  

  

یک جمله قشنگ: همیشه یادمون باشه که نگفته ها رو میتونیم بگیم ،اما گفته ها رو نمیتونیم پس بگیریم . و هیچ آرایشی شخصیت زشت را نمی پوشاند .  

 

 

 

سلام 148

سلام

سال هم داره تمام میشه و روزهای اخر سال داریم میریم جلو . نمیدونم امسال سال خوبی برای من بوده یا نبوده . هنوز با خودم به جمع بندی نرسیدم که امسال چطور بوده برای من و به قول قدیما نشستم با خودم خلوت کنم . دیروز یکی از پرسنل از یکی از دفاترمون تلفن زد و فقط داد بیداد میکرد . ظاهرا دو ماه قبل تسویه حساب کرده بود و چکشو برای الان کشیده بودن و الان هم موجودی نبوده و اونجا حسابی با همه دعوا کرده بود نتونسته بود کاری بکنه و بقیه مدیرای سازمان به ترتیب زنگ زده بود دعوا کرده بود تا رسیده بود به من . به من زنگ زد اولش خیلی داد بیداد میکرد . من هم کمی اروم جوابشو دادم سعی کردم آرومش کنم . گفتم بذارم حرف بزنه شایدم دلش خنک بشه اروم بشه . اما برعکس شد انتظار داشت من هم مثل بقیه که زنگ زده بود اونها مثل خودش دعوا کرده بودن من هم دعوا بکنم زد زیر گریه یک جملش توی ذهنم مونده که میگفت من مشکل دارم میفهی یا نه ، من زنم مشکل دارم . به اون دفتر تلفن زدم که شنبه پول به حسابی میریزم برند بگیرند پولشو بهش بدن چکو بگیرند. اما دوباره تلفن زد گفت نه همین الان ، باید الان پولو بدی میفهمی یا نه و اخرش ناراحتم کرد مجبورم کرد تلفن قطع کنم تا چیزی بهش نگم . مدیر اون دفتر بعدظهر تماس گرفت گلایه میکرد که وقتی اون رفتار داشت نباید پولشو میدادید خیلیا دیگه بودن و هستند این باعث میشه بقیه هم اینکار بکنند . بهش گفتم تو هم مثل خیلیا دیگه نفهمیدید چی داره میگه چی میخواد همون کاری که گفتم بکنید و لاغیر. 


 



ادامه مطلب ...

سلام 147

سلام 

این چند وقت تنها چیزی که وجود نداشت استراحت ارامش بود ، بسیار بسیار سخت گذشت میگذره . تصمیم برای تعقیر محل کارم جدی شده با چند جا هم صحبت کردم در حال مذاکره هستم . ان شالله که به نتیجه برسه . البته برای من جا به جای شغلی خیلی سخته و به راحتی انجام نمیشه . و نگران هستم که چطوری از این جا بتونم ازاد بشم . شرایط بسیار بحرانی هم هست و فکر نمیکنم به راحتی با ارامش خوبی بتونم جدا بشم ، متقاعد کردنشون خیلی سخته . شرایط کارخونه اصلا خوب نیست و من هم توی این چند ساله خیلی بیشتر از ظرفیتم کار کردم و الان فقط و فقط برام مادیات مهمه ، ارامش داشته باشم و بتونم پس اندازی جمع کنم و توی همین سالها خودمو ازاد کنم و به کارهای معوقه ام برسم .   

کارهایی که موجب موفقیت در زندگی میشه:  

با ملایمت سخن بگویید  

عمیق نفس بکشید  

شیک لباس بپوشید  

صبورانه کار کنید  

نجیبانه رفتار کنید  

همواره پس انداز کنید  

عاقلانه بخورید  

کافی بخوابید  

بی باکانه عمل کنید 

خلاقانه بیندیشید  

هوشمندانه حرج کنید  

خوشبختی یک سفر است نه یک مقصد . هیچ زمانی بهتر از همین لحظه برای شاد بودن وجود ندارد . زندگی کنید و از حال لذت ببرید .  

 

اگر بتونیم اکثر این موارد رعایت کنیم حتما موفق میشیم اما شرایط خیلی وقتها نمیگذاره  و یادمون میره و قکر میکنم اینها مواردی هست که باید از کودکی به ما یاد بدن و یک جور عادت بشه . 

 

 

 

ادامه مطلب ...