سلام 100

سلام 

این هفته بسیار خوب بود یک روز تعطیلی داشت وسط هفته  انتراکتی بود که کمتر مشغله کاری داشته باشم بهترین حالت چهارشنبه هست روز های تعطیل کارها خیلی سبکتر و ارامتر هست . این چند روز بنگاههای مسکن کار داشتم و در یکی از اونها جمله بسیار قشنگی  بصورت تابلو دراورده بودن و وقتی خواندم بسیار بسار مفید جالب دیدم . 

عصبانیت ما تنبیه خود است بخاطر اشتباه دیگران .

دقیقا درسته ،  هر چی فکر میکنم در روز هر چند بار که عصبانی میشم فقط به خاطر اشتباه دیگران است .

به جملاتی که پشت کامیونها نوشته میشه دقت  کردید ، بعضی جملات مفید موثر و برعکس بعضی جملات جز جفنگ و خزعبلات چیز دیگهای نیست .

سلام 99

سلام 

امروز صبح ساعت 10 که بیدار شدم و داشتم صبحانه میخورم ( فقط روزهای جمعه صبحانه رو خونه میخورم و بعد میام کارخونه ) در همین حین هم داشتم تلوزیون نگاه میکردم برنامه ای مستند  نشون میداد در مورد کوبا . یک کارگاه ساخت سیگار برگ نشون میداد  کارگران در ساعات صبح اول سرود ملیشونو میخوندن و مشغول کار میشدن و یک از مسئولین اونجا در حالی که همه  مشغول کار بودن براشون روزنامه میخوند و این هر روز انجام میشد و ظهر هم همینطور و گاهی هم کتاب میخوند براشون . خیلی خیلی تعجب کردم در همچین کشور کمونیستی این کار انجام میشه که در کشور ما با این همه قدمت فرهنگ تمدن و ادعای مردم سالاری  انجام نمیشه. خیلی ها حتی هیچ شناختی از این کشور از موقعیت و وضعیت این کشور ندارند اما در اون کشور کارهای بزرگی انجام میدن . همون لحظه که داشتم این فیلمو میدیم کارگاه ساخت سیگار نشون میاد یاد این موضوع افتادم که ما نتونستیم در کارخونه به بعضیا یاد بدیم که ای انسان نرو توی توالت بشین سیگار بکش . ای انسان شان تو بیشتر از این کاره اخه توی توالت عمومی محل کارت سیگار . و جالب این هست که خلیا اعتراض میکنند اما حاضر نیستند معرفی کنند که چه کسانی هستند . در اون کشور سیگار در اون شرایط درست میکنند و در کشور ما در توالت میکشند .  و جالب بدونید که در کشور کوبا همه کسانی که به دنیا میاند تا اخر عمرشون هر ماه از دولت جیره غذایی میگرند و این برای هر نفر کفایت میکنه این جیره غذایی شامل همه چیز میشه . و دولت منزل مسکونی به اونها به قیمت در حد مجانی میفروشه یک منزل دو خوابه با همه امکانات 200 دلار. من به این نتیجه رسیدم نکنه اونجا نفت معادن دارند و دورغ میگند که کشورشون هیچی نداره یا شایدم لوله کشی کردن از زیر زمین و نفت گاز ما رو  اونها دارند میبرند .  

سلام 98

سلام 

هفته دفاع مقدس هست . قلبا من شهدا رو دوست دارم و همیشه هرجا به زندگی نامه خاطرات شهدا بر می خورم حتما میخونم و برنامه های که در مورد جنگ نشون میده بادقت نگاه میکنم . به نظرم انسانهای وارسته ای بودن در اون دوران و با اون سنها و شرایط مملکت که تمام دولت مردان در حال ضد و خورد قدرت بودن اونها فقط به دفاع از مملکت خاک میهن فکر میکردن . درود بر همه اونها . یک فیلمی هست در مورد شهید باقری بسیار جالب و قشنگ درست کردن . وقتی این پخش میشه تا میخوام ببنم کل مردم هجوم میارند کانال عوض کنند جای دیگه ای ببینند تا الان همش لحظاتی از اون دیدم مگه میگذارند دیشب تصمیم گرفتم مقاومت کنم و نگذاشتم شبکه عوض بشه تا اخرشو دیدم اما چه دیدنی ......  . در اون دوران بیشتر فرماندهان جنگ زیر 30 سال بودن و حتی تعداد زیادی 24 یا 25 ساله بودن و میتونم با جرات بگم اون افراد در اون زمان با این سن بدون تجربه جنگی حتما از نوابغ و نخبه های کشور بودن که متاسفانه تعداد زیادی از اونها رو از دست دادیم که با جوانهای الان مقایسه میکنیم میبینم جوانهای الان باید خانواده ها کار زندگی شغل ... براشون اماده کنند . من حاضر نیستم یک لیوان اب دست یک جوان 24 یا 25 ساله بدم اما اون دوران چه کارهای بزرگی کردن . لطفا زندگی نامه شهید چمران بخونید شاید 10 دقیقه یا کمتر وقت بگیره با ایشون اشنا بشید . تو کارخونه یک واحدی جدیدا راه انداختم  سالها بود که تو فکرش بودم تا الان تونستم واحد شروع به کار بزنم ونیروهاشو بگیرم تازه بسترش اماده شده  . اکثر مدیرا مخالف بودن و هستند اما الان دیگه نمیتونند همکاری نکنند . با شروع این قسمت  بهتر میتونم عملکرد اونها رو ببنیم و برسی کنم که از این موضوع سخت نگران ناراحت هستند .