سلام 68

سلام 

سال 1391 هم داره تمام میشه و به رزوهای اخر رسیدیم . در کل که نگاه میکنم سال بدی نبود برای من مثل سال قبل تا حدودی . درگیری کاری در این روزها خیلی به شدت زیاد هست و خیلی خسته شدم و بعضی ساعتها کلافه کلافه میشم منتظرم زودتر 30 اسفند بشه و از شدت کار کم بشه و بعد از مدتها تصمیم گرفتم برم مسافرت و ان شالله از یکم تا پنجم میرم و قصد کیش کردم . امسال دقیقا مثل پارسال از 366 روز سال دقیقا 365 روز مشغول بودم سر کارم بودم پارسال هم همینطور میتونم به جرات بگم دقیقا توی این چند ساله حداقل توی این 8 ساله من فقط مسافرت یک سفر حج  رفتم و یک سفر  عتبات  رفتم و دیگه به هیچ عنوان مرخصی یا مسافرتی وقت نشده برم . ماموریت زیاد رفتم اما جنبه استراحت تفریح نداشته و خیلی خسته کننده بوده . عید هم اعیاد قدیم چقدر مهمانی برو بیا بود چقدر مردم شاد بودن ذوق شوق داشتند تدارکات میدیدن . دیگه مردم اگر مهمانی هم برگذار میکنند از روی اجبار حفظ ابرو هست شرایط زمانی و اقتصادی خیلی عوض شده . اما با تمام این اوصاف ان شالله سال خوبی در پیش داشته باشید و تعطیلات هم به همه خوش بگذره و فرصت خوبی هست برای استراحت تفریح . یک سال دیگه هم داره تمام میشه و روزها و سالها پشت هم دارند میرند و ما همچنان  در خواب .

سلام 67

سلام 

دیشب از باشگاه امدم بچه صدا کردن که بیا کلاه قرمزی داره فامیل دور هم هست . از صحبت  کردن نقش فامیل دور خیلی خوشم میاد قشنگه حدود 20 دقیقه اخرشو نگاه کردم چقدر خندیدیم قشنگ بود . و علی الظهار امسال کلاه قرمزی نداره و اینها هم که پخش میشه به گفته بچه ها مربوط به پارسال هست. فقط یک سری برنامهای بیخورد بی محتوا که جز اتلاف وقت چیز دیگهای نداره پخش میشه . چند روز قبل هم که مجمع مجلس خبرگان بود رئیس صدا و سیما هم بوده که بهش انتقاد کردن که چرا اینقدر گرایش به برنامه های خارجی و  ماهواره ای زیاد شده و شما برنامهای ندارید . و ایشون هم جواب محکم کوبندهای بهشون داده . بودجه صدا سیما ( 1200 میلیارد تومان  بودجه سالانه ) خیلی کمه و با این بودجه همینه دیگه . من نمیدونم و اعلام هم نمیکنند که چقدر درامد دارند به غیر از بودجه ای که میگرند اما هربرنامه اگهی هزینه زیادی از صاحبان اگهی ها میگرند . این پولها کجا میره خدا عالمه اجازه تحقیق تفحص هم چندین بار از طرف مجلس کردن که رد شده . اگر بخور بخوری هم هست که جز دیدن بعضی صحنه های غذا خوری توی فیلمها چیزیش به مردم نمیرسه . توی باشگاه بدنسازیکه میرم دو نفر از دوستان عضو تیم قوی ترین مردان اهنین هستند و امسال هم توی مسابقات مقدماتی برنده شده بودن و رفتند برای برنامه قوی ترین مردان اهنین کشور که ایام عید پخش میشه اما متاسفانه امسال برگذار نکردن و علتشو هم گفتند چون اسپانسر نتونستیم پیدا کنیم امسال برگذار نمیشه . و هزینه ندارند و کلا کنسل شده تعطیل . یکی از اونها میگفت من خودم نزدیک فقط 20 میلیون تومان هزینه خورد خوراک هزینه های جنبی خوراک جهت اماده شدن در این مسابقات کردم . کی جوابگو هست اینه حمایت از ورزش و ورزشکار . برنامهای که این همه بیننده داره . دفعه بعد که برم باشگاه حتما بهش میگم بابا درک کن خوب بودجه نیست دیگه تو که قهرمانی باید  بیشتر زودتر بفهمی . به قول دوستان فیلم سریال برنامه هم از نوع خارجکیش .

سلام 66

سلام

خوب عیدانه ها رو دولت لطف کرده داده و مردم هم یک کمی دستشون باز شده و بد جور دارند خرید میکنند . یک حرفی اقای ریئس جمهور میزنه هر چند وقتی شروع میکنه به حرف زدن میخوام از دیوار راست برم بالا اما این حرفش میبینم تا حدودی جور در میاد . درسته وضعیت اقتصادی مردم خرابه و قبول هم داریم و نرخ بیکاری خیلی بالا هست و درامدها پایین و قدرت خرید ارزش ریال به شدت پایین امده اما چطور میشه که سپرده های بانکی رشد داره تقاضا خرید ماشین خیلی زیاد شده (که باعث یکی از عوامل  رشد سریع قیمت ماشینهست ) و توی خیابونها جمعیت موج میزنه ترافیک سرسام اور شده و حجم خرید زیاد مردم و رشد زیاد نقدینگی دست مردم بالا رفته البته این مثالها رو  ایشون دلالت بر رشد اقتصادی و بالا بودن سطح رفاه مردم میدونند . بنده با اینکه خودمو از نظر اقتصادی فرد متوسط تا حدودی متوسط بالا میدونم و حداقل  دستم توی جیبم هست به دهنم میرسه دقیقا 10 ماه شایدم بیشتر هست که توی خیابون بازار نرفتم برای خرید چطوری مردم توی این وضعیت گرانی توی بازارها خیابونها از سرکول هم بالا میرند و یا از کارمندها پرسنل میشنوم که رفتیم بازار فلان چیز خریدیم یا میخوایم بخریم با خودم فکر میکنم من با این وضعیت هیچ وقت همیچن کار یا خریدی نمیکنم اما ایشون با این حقوقش میخواد همچین کاری بکند و یا درخواست وام که میاد میپرسم میخواهند برای چی این مبلغ وام میگه ماشین یا خونه خرید یا میخواد بخره . شما که میگید حقوقمون تا 15نهایتا 20  ماه بیشتر نمیرسه چطوری میرید خونه یا ماشین اون هم همش با وام میخرید با این حقوقها . ما که بلد نیستم همچین کاری بکنم  وقتی هم میپرسم از اونها فقط لبخند ملیح میزنند . یک کمی قابل تامله ، نیست .

دقیقا میشه بوی بهار حس کرد . حس حالش امده به نظر من یکی از بهترین فصلها بهار هست .

ادرسی که گذاشته بودم برای اهنگ در پست قبلی باز نمیشد نمیدونم چرا هیچکس در این مورد حرفی نزد حتما پر واضحه گوش نکردن لذتش ببرند خیلی کوتاه بودا شاید به 5 دقیقه هم نمیرسد .خوب اما باز هم تشکر  .

سلام 65

سلام 

چند روز هست که مدیر اداری همش گلایه شکایت کارگران تولید میکنه که دارند اذیت میکنند و دائما به اداره کار میرند شکایت میکنند چه حضوری و چه تلفنی و اداره کار آقای فلانی هم هر روز تلفن میزنه گفتم بگذار خودم تلفن بزنم به اداره کار ببینم حرفشون چیه . تلفن زدم  ( قبلا موتور رئیس اداره کار نیم سوز کرده بودم یک جا دخالتی کرده بود بهش تلفن زدم و بهش یاد دادم که وظیفش چیه و باید در این جور موارد چطوری رفتار بکنه ) این مدیره هم میگفت دائما از کارخونه شما شکایت  میشه . گفتم دقیقا حق با اونها هست وقتی بیایم سر موعد حقوق بدیم مزایا رفاهی اماده کنیم سرشون کلاه نگذاریم حق حقوقشون تمام کامل پرداخت کنیم ضایع نکنیم  دنبال وامشون باشیم همینه دیگه باید مثل بقیه کارخونه ها چند ماه یک بار حقوق بدیم سرشون کلاه بگذاریم اضافه کارهارو خط بزنیم نهاری حذف بکنیم دیگه نطق نمیکشند حرف حدیثی نیست . و گفتم دیوانه ام که میایم خودمو به اب اتیش میزنم که عیدی تا 10 اسفند بدم سریعتر سنوات بدیم واقعا بعضیا لیاقت لطف ندارند. و در ثانی هر کس ناراحته دوست نداره بره ترک کار کنه نق غر اضافی خورده فرمایش برای چیه . اون بنده خدا هم گفت ما هم همینها رو میگیم دقیقا همینو گفتیم که اگر راست میگید شرایط بده خوب کار نکنید برید از اونجا . یک کاری میکنند که شدت نشون بدیم . به نظر من خلایق هر چه لایق . متاسفانه ما بلد نیستم از داشته هامون خوب استفاده کنیم و نگهشون داریم همیشه داشته هامونو که با زحمت مشقت به دست اوردیم راحت از دست میدیم و مد نظرمون نمیگریم . بعضی وقتها ناراحت میشم که چرا باید به خاطر یک نفر دیگه دیگران جور کش بشند تاوان بدن . مانند تاوانی که نسل ما نسبت به عملکرد نسلهای قبلی خودمون داریم میدیم .


ادامه مطلب ...

سلام 64

سلام 

دیشب ساعت حدود 12 خورده ای بود داشتم تلوزیون میدم کانال عوض میکردم یکی از کانالهای داخلی که برای ایرانیهای خارج برنامه پخش میکرد برنامهای  داشت که از اقای کیوان ساکت دعوت کرده بودن تا قطعاتی بنوازند تا کانال زدم دیدم ایشون هست خوشحال شدم سه تارشو دیدم کمی حسرت خوردم گفتم عجب سه تاری اورده  و در اخر کار هم سه تارشو معرفی کرد که از کی هست  سازندش کیه و وقتی هم میزد گفتم خیلی عالیه از خو د سه تار معلوم بود و دو قطعه زد خیلی خیلی قشنگ زد اگر دوستان با سبک زدن و نام ایشون اشنا باشند میدونند چه روشی میزنه . حدود یک ماه قبل هم اتفاقی اخر شب توی همچین برنامهای اقای ساکت بود و یک موسیقی کلاسیک با ستار زد واقعا محشر بود همین قطعه رو با تار از  ایشون شنیده بودم اما الان با سه تار زد . یک کمی ناراحت شدم چرا من نمیتونم همچین قطعاتی بزنم و لذتشو ببرم حسش کنم . یکی از قطعاتی که از ایشون شنیدم اهنگ کارتون حاج زنبور عسل با تار زدن واقعا عالیه و هر وقت گوش میکنم  تعجب میکنم و عام خاص تحسین میکنند که تونسته با یک ساز  مثل تار این قطعه رو در بیار کسانی که اشنایی دارند میدونند که معدود کسانی میتونند همچین کار کنند و یا قطعات مشهور کلاسیک با سازهای سیمی ما مینوازند . ادرس سایتی پیدا کردم که بتونند دوستان گوش کنم حتما میگذارم .