سلام 74

سلام

دیروز با یکی از همکاران داشتیم لیست پرسنلی نگاه میکردم آمار میدیدم و قرار داد ها رو امضا میکردم به اسم فامیل یک خانمی بر خوردم خیلی عجیب و تا حدودی زشت بود تعجب کردم و خندم گرفته بود . تعجب از این که چرا این اسم انتخاب کردن و با چه روی اجازه میدن به این نام صداشون کنند و خندم هم از این که چطوری  صدا شون میکنند  . به همکارم گفتم این فامیل اشتباه نشده خندش گرفته بود گفت نه ما هم اولش فکر کردیم اشتباهی شده  تماس گرفتیم دیدم درسته . همینطور که نگاه میکردم به قرار دادها یک اسم دیگه ای برخورد م ( نوش بقولی زاده  ) این  واقعا میتونه اسم فامیل یک خانم باشه . البته اینها خوبه چند سال قبل  پروژه ای در یاسوج داشتیم و با اون شهر کار میکردیم و واقعا اسمهای عجیب غریبی بر میخوردم مثلا اشپز پروژه  فامیلش اسپرم  بود یا یکی دیگه فامیلش قل مراد  پشت داده  بود . از مدیر اونجا میپرسیدم که اینها معنی فامیلشونو نمیدونند یا از عمد اینجوری گذاشتید میگفت علتشو نمیدونم  ما هم صحبت کردیم . معمولا اینجور اسامی فامیلها توی اون منطقه خیلی زیاد بود . به نظر بنده اسم فامیل تا حدودی نشان دهنده شخصیت و حتی ارزش رتبه اجتماعی هر فردی هست و باید روی این موضوع بیشتر دقت کرد توجه نشون داد و اگر احیانا در قدیم ندانسته در این زمینه اشتباهی شده سریعتر تصحیح کرد . هوا هم بهاری شده و طبیعت غرق در سبزی گل . الان بهترین فرصت برای طبیعت گردی و دیدن مناظر طبیعت هست . هر کسی وقت کنه بره پیاده روی بخصوص بیابان گردی و کوه نوردی روحش تازه میشه و بیشتر یاد خدا قدرتش میافته.

سلام 73

سلام

چند روز قبل شب در خانه مادر گرامی یک دفعه یاد کتابی افتاد و دنبالش میگشت توی یکی از کمدها کمی گشت گفت نه ، حتما این کتاب منو به کسی دادی ( مخاطبش پدرم بود ) از پدر انکار از مادر اصرار که این یک کتاب منو دادی به کسی و یادتون نیست الان نیازش دارم . دیدم  طبق معمول کار مادر  ، هی غر غر میکنه و ادامه خواهد داشت ،  گفتم تا به جاهای باریک تر نکشیده  یک بار دیگه توی همین کمدی که مد نظرشه بگردم و از دور که مادر کتابهارو میگشت کتابهای تازه ای میدیدم رفتم سر کمد که البته جلوش مبل بود و برای همین سراغش کمتر کسی میرفت و مربوط به مادر بود . رفتم سر کمد دیدم چقدر کتاب قدیمی خیلی کتابهای که  در دوران نوجوانی خوانده بودم و کتابهای جدیدی که اون موقع به سن من نمیخورد که بخونم اجازه نداشتم و در همین هین هم باز مادر غر میزد که به هم نریز اونجا نیست بابات داده به کسی . خلاصه کتاب پیدا کردم دادم مادر خوشحال گرفت رفت و من هم با فراق خاطر گشتم و حدود 25 تا کتاب خیلی قدیمی جالب  جدا کردم . یکی از کتابها نوشته دکتر شریعتی بود منتشر شده در سال 1351 که خلاصه چند تا از کنفرانس ها  ایشون بود و در مورد شیعه علوی و شیعه صفوی  .  موضوعی که مدتی هست دنبالش بودم  و تحقیق میکنم . و بر حسب اتفاق به این کتاب برخوردم خیلی خوشحال شدم و به فال نیک گرفتم . فکر میکنم شما هم در این موضوع کمترین اطلاعی داشته باشید . حدود نصف کتاب خوانده ام و دیدم واقعا درست گفته و این مواردی که در باره عقاید شیعه گفته درسته و عقاید ما نردیک به شیعه صفوی هست . وقتی به سفر حج رفته بودم اختلاف عقیده رو به وضوح میشد در بین شیعه سنی دید و خیلی از این عقاید ما کاملا با اسلام در تضاد هست . تصمیم دارم در  این مورد بیشتر تحقیق مطالعه کنم . لطفا شما هم در این موضوع بیشتر مطالعه کنید مطمئنم به نتایج خوبی خواهید رسید .

سلام 72

سلام 

با این که 19 روز از سال میگذره هنوز بعضیا تلفنی یا حضوری سال  نو تبریک  میگند  و دقیقا معلومه که تازه الان از تعطیلات بیرون امدن هنوز حس حال سال تحویلو دارند .کمی برای من عجیب و تعجب انگیزه . سال جدید هستو قرار کاری جدید و مشکلات خاص خودش  این جور موقعها خیلی برام سخته بعضیا قرار داد امضا نمیکنند و بالااجبار مجبور میشیم قطع همکاری کنیم . همیشه در قرار داد جدید من تجدید نظر میکنم و انهایی که استحقاق داشته باشند غیر از افزایش قانونی مزایای بیشتری در نظر میگرم اما همیشه اعتراض گلایه خواهش هست و برای من خیلی سخته بخوام قرار دادهایی که تنظیم شده دست کاری کنم چون این باب میشه همه راه میافتند که فلانی اعتراض کرد یا صحبت کرد حقوقش تعقیرات داشت حتما ما هم صحبت کنیم قرارداد تعقیر خواهد کرد . و برای همین به هیچ عنوان مگر در موارد استثنایی تعقیراتی نخواهم داشت . اما انصافا هر چقدر هم حقوق بگیرند با این سطح هزینه ها کمه . ای تو روحشون با این وضعیت معیشتی، البته صلوات . صلوات  خیلی بلند تو روحشون 

سلام 71

سلام 

و این هم پایان تعطیلات و از فردا  ان شالله فعالیت عادی شروع میشه . من با خودم فکر میکردم مثلا اگر چند روز دیگه هم این تعطیلات ادامه داشت باز هم مردم شرکتها تعطیل بودن ادامه میدادن . از اونجایی که دوست داشتم روز سیزده بدر بارندگی بشه ساعت 3.30 ظهر  باد بارون گرفت حسابی اوضاع مردم به هم ریخت اگر این بارون صبح میزد کسی از خونه بیرون نمیامد و کمتر شاهد خرابی طبیعت بودم ما هم زدیم بیرون رفتیم باغ یکی ازفامیلها  . با دوستان باز کردیم بدمینتون  ، والیبال ، وسطی با این که بدمینتون خیلی کم بازی میکنم و اخرین بار سالهای قبل بازی کرده بودم اما خودم از بازی خودم لذت بردم خیلی عالی بازی میکردم و والیبال هم همینطور از دوران دبیرستان دیگه بازی نکرده بودم وقتی خودم با اونها مقایسه میکردم دیدم خیلی خیلی چالاکتر و بهتر بازی میکنم . و این هم بخاطر ورزش مستمر م هست . از دو هفته به عید تا الان هم نرسیدم برم باشگاه و ان شالله از فردا شروع میکنم و اگر بشه هفته ای 4 جلسه میرم تا جبران این هفته ها بشه . 

سلام 70

سلام 

تعطیلات ادامه داره و مملکت در حالت خواب به سر میبره و اداره و سازمانها هم فقط در حد باز بودن در ورودی هست و اونها هم نیمه تعطیل هستش و شرکتها و کارخانجات که کلا تعطیل کردن و هر جا که کار داریم تاریخ 1/17 نام میبرند شروع به کارشون هست . و متاسفانه کار ما تعطیل بر دار نیست باید مشغول باشیم . خیلی دوست دارم روز سیزده بدر بارندگی باشه و همه در منازل بمونند . این سیزده بدر در ایران متاسفانه ضربه و خسارت خیلی زیادی به طبیعت میزنه و جسارتا بعضی وقتها فکر میکنم بعضیا واقعا از توی قفس فرار کردن و غیر خسارت به طبیعت حرکات رفتارهای خوبی از اونها نمیبینیم و  حرکاتی  از خودشون بروز میدن که تعجب میکنیم . تعداد کمی از مردم باغ یا ملک شخصی دارند و به اونجا میرند که خیلی بهتره و چون از خودشون هست دیگه اون خسارات به طبیعت نیست و رفتار حرکاتشون هم در انزار نیست . کلا این جا ایران هست و باید این جو رفتارهارو نشون بدیم تا کسی به ایرانی بودنمون شک نکنه . متاسفانه ما ایرانیها برای طبیعت برای منابع ملی و حقوق دیگران ارزشی قائل نیستیم . ای کاشک روزی فقط 5 دقیقه  کنار این همه اگهی تبلیغاتها کمی در مورد این امور هم  برنامه میگذاشتند  و سطح فرهنگ ارتقا میدادن . البته اینو بگم و بدونید هیچ وقت دولت مردان و روئسا با این امور موافق نبودن چون دیگه نمیتونستند پاسخگو باشند و بالا بردن سطح توقع و اگاهی مردم با این روش حکومت و کار اونها سنخیت نداره و برای همین سعی میکنند که مردم در همین سطوح بمونند و این که اینقدر با ماهواره مخالف هستند غیر از مسائل سیاسی همین جنبه ها هست به قول قدیمها چشم گوش مردم باز میشه مردم یاد میگرند که باید حرف بزنند بخواهند و زمامدارن باید بیاند توضیح بدن به مردم در قبال کارهاشون ، عملکردشون  . ان شاالله به مرور ارزش حرمت انسانها در کشور ما هم بالا بره و کشور ما در جایگاه اجتماعی اقتصادی خودش قرار بگیره . کشوری که روزگاری مهد تمدن فرهنگ اقتدار بوده .