سلام ۴

 سلام 

 هر وقت میدیدم که شاعری یا خواننده ای شعری میخونه  ونوازنده با اون همراهی میکنه و توی همون دستگاه میزنه خیلی لذت میبردم دوست داشتم اما این کار هر کسی نیست خیلی ها نوازنده هستند اما نمیتونند جواب شعر بدن و با خواننده همراهی کنند و خیلی دوست داشتم بتونم این کار یاد بگیرم تا اینکه تصمیم گرفتم برم پیش اساتید در این سبک موضوع و گشتم یک استاد پیدا کردم که با اقای لطفی کار میکنه  رفتم پیش ایشون البته ایشون خواننده بود همون جلسه شروع کرد به آواز خواندن ما رو هم وادار کرد به خواندن البته الهی شکر که شما شرف حضور نداشتید بخندید هر چی میگفتم عزیز استاد سرور بابا من نمیخوام بخونم صدای من استعداد آواز نداره میگفت حالا این بیت بخونم حالا چه بیتی هم  اصرار داشت بخونم (توانا بود هر که دانا  بود )بود  میگفت مثلا این بیت بخونم  اما انصافا صدای خوبی داشت تا اواز می خواند مجذوب میشدم خلاصه به سختی به ایشون فهموندم که من قصدم جواب اواز هست که با ساز جواب بدم و بقول ایشون هر کلمه هر لغت یک صدای توی ساز داره البته تاحدودی میدونستم دستگاه ها رو ردیفها رو اما احتیاج به راهنمایی تمرین داشت که یک مدتی با ایشون کار کردم و بعدم هم به دلیل مشغله کاری تشدد افکارم نشد پیشتر برم نرفتم خیلی دوست دارم یک نفر خوش صدا و استاد باشه با هم گه گاه برنامه بزاریم اون مثنوی معنوی یا اشعار سعدی باباطاهر بخونه و من هم همراهی کنم با اون بزنم خیلی برای من لذت بخشه ارامش بخشه . اما هر کاری با تمرین درست میشه . استمرار تمرین هست که در کاری موفق میشیم مهارت پیدا میکنم .برای موفق بودن در هر مقصر بودنم .کاری داشتن صبر و گذاشتن وقت لازم و تمرین استمرار لازم هست ، هر چی باشه در اون موفق میشم و اگر در موردموفقیت حاصل نشده قطعا جای از کار میلنگه و مقصر خودمون هستیم . و نباید کس یا چیز دیگریو عامل اون بدونیم .متاسفانه توی این چند ساله فهمیدم که این جای کار ما مثل همه کارهای ی ما نقص داره موسیقی سنتی که این همه از اون تعریف میکنند جز فرهنگ ما شده اساتید خوبی هم داشتیم داریم هنوز نتونستندمتد روش درستی جهت آموزش درست کنند هنر جو بعد از یک مدت کوتاهی که به موسیقی سنتی میپردازه سریع زده و واخورده شده کنار میگذاره از هزار نفر شاید یک نفر پیشرفت کنه ارتقاع پیدا کنه و از چند هزار نفر شاید یک نفر بالاتر بره به دستگاها و ردیفهای موسیقی خودشو برسونه و این فقط و فقط به دلیل نقص در روش اموزش اساتید مجرب هست.

اشعار عطار خیلی دوست دارم و کسایی که اشنایی داشته باشند اشعار ایشون عرفانی بسیار جذاب شیرین هست . هفت شهر عشق عطار خیلی دوست دارم قسمت اولشو براتون میگذارم از کتاب منطق الطیر عطار به مرور بقیه این شعر خواهم گذاشت  

دیگری گفتش که‌ای دارای راه                     دیدهٔ ما شد درین وادی سیاه

پر سیاست می‌نماید این طریق                  چند فرسنگ است این راه ای رفیق

گفت ما را هفت وادی در ره است                چون گذشتی هفت وادی، درگه است

وا نیامد در جهان زین راه کس                     نیست از فرسنگ آن آگاه کس

چون نیامد بازکس زین راه دور                     چون دهندت آگهی ای نا صبور

چون شدند آنجایگه گم سر به سر               کی خبر بازت دهد از بی‌خبر

هست وادی طلب آغاز کار                          وادی عشق است از آن پس، بی‌کنار

پس سیم وادیست آن معرفت                      پس چهارم وادی استغنی صفت

هست پنجم وادی توحید پاک                      پس ششم وادی حیرت صعب ناک

هفتمین وادی فقرست و فنا                        بعد ازین روی روش نبود ترا

درکشش افتی، روش گم گرددت                  گر بود یک قطره قلزم گرددت

نظرات 3 + ارسال نظر
امیری چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:40 ب.ظ

سلام
به به! برادرجان هنرمند تشریف دارید پس! اونم بسی پیشرفته!
آوازم که میخونید! حالا یه دهن واسمون بخون ببینم خوب میخونی یا......!

فک کن وسط آواز خوندنت یهو یه مزاحم تلفنی داشته باشی،به گوشی آدم پیام بده نخندیاااااااااااااااااا!
اونوقته که حالا بیا خنده رو کنترل کن!ایشالا ازین مزاحما به پستتون نخوره

سیمین چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.bashila.blogfa.com

متاسفانه اینم یکی از مشکلاته باید به فکر راه حل بود

maRyam دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:20 ب.ظ http://payamebaran.blogfa.com

سلام
بسی طولانی نوشتید
فونت هم که ریز
نمیخونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد